به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ همزمان با فرا رسیدن ایام حزن و اندوه شهادت مظلومانه حضرت امام حسین (ع)، مراکز غیردولتی و شبهخانواده تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان شهریار شاهد برپایی مراسمهای معنوی و حضور پرشور فرزندان در محافل عزاداری بودند.
فرزندان این مراکز که شامل کودکان و نوجوانان بدون سرپرست و فاقد سرپرست موثر میباشند، با حضور در هیئتهای مذهبی سطح شهر و همچنین برگزاری مراسمهای داخلی در مراکز محل سکونت خود، در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان به عزاداری پرداختند. حضور این عزیزان در مراسمهای تاسوعا و عاشورای حسینی، فراتر از یک آیین مذهبی، نشاندهنده عمق باورهای دینی و پیوند قلبی آنان با مکتب ایثار و شهادت بود.
کارشناسان حوزه اجتماعی معتقدند حضور فرزندان مراکز شبهخانواده در اینگونه مراسمهای عمومی و مذهبی، علاوه بر تقویت بنیه معنوی و اخلاقی، نقش بسزایی در ارتقاء مهارتهای اجتماعی و پیوند آنان با بدنه جامعه دارد.
فرزندان در این روزها با بر تن کردن جامه سیاه و شرکت در دستههای سینهزنی، همنوا با دیگر عزاداران، غم و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) نشان داده و از آموزههای والای واقعه کربلا درس ایستادگی و آزادگی آموختند.












نظر شما